محققین علاقه مند به مباحث نورومارکت (تغییر)




با به کار گرفتن تکنیک های نورومارکتینگ می توان استراتژی بازاریابی محتوا را ارتقا داد

یکی از رویکردهای نوین بازاریابی است که کاربرد دانش‌های مغز و اعصاب در زمینه بازاریابی را نشان می‌دهد. مغز انسان عملکرد پیچیده‌ای دارد که از جمله آنها می‌توان به واکنش‌ها، تصاویر ذهنی، انتقال پیام و… اشاره کرد. با دقت در موارد ذکر شده می‌توان دریافت که بین فرآیند بازاریابی و عملکرد مغز شباهت‌های زیادی وجود دارد …


یکی از رویکردهای نوین بازاریابی است که کاربرد دانش‌های مغز و اعصاب در زمینه بازاریابی را نشان می‌دهد. مغز انسان عملکرد پیچیده‌ای دارد که از جمله آنها می‌توان به واکنش‌ها، تصاویر ذهنی، انتقال پیام و… اشاره کرد. با دقت در موارد ذکر شده می‌توان دریافت که بین فرآیند بازاریابی و عملکرد مغز شباهت‌های زیادی وجود دارد. البته منظور ما این نیست که هر سازمانی باید یک متخصص مغز و اعصاب برای فعالیت‌های بازاریابی خود استخدام کند! چیزی که اهمیت دارد، کلیت این تشابه‌ها و ارتباط فعالیت‌ها با همدیگر است که در نهایت سبب می‌شود درک کلی عملکرد مغز با درک کلی فعالیت بازاریابی یکسان تلقی شود. بین بازاریابی عصبی و بازاریابی محتوا پیوندهای نزدیکی وجود دارد؛ چرا که بازاریابی محتوا بر پیام‌ها و بازاریابی عصبی بر روش‌های انتقال پیام تأکید دارند. بنابراین با به کار گرفتن برخی تکنیک های تحقیقات بازاربابی می‌توان استراتژی‌های بازاریابی محتوا را ارتقا داد و آنها را اصلاح کرد.

 

هم‌راستایی
مغز انسان فقط به چیزهایی واکنش نشان می‌دهد که برای او مهم باشند. در نتیجه تمام پیام‌هایی هم که بازاریاب‌ها قرار است به مشتریان انتقال دهند، باید برای آنها اهمیت داشته باشد. شاید برای مشتریان زیاد تفاوتی نداشته باشد که چه کسی رئیس شرکت شماست و یا شرکت شما چند کارمند دارد؛ در عوض آنها در قبال ویژگی‌های محصولی که شرکت شما ساخته است، کنجکاو هستند. بنابراین ذهن آنها را با اطلاعات غیرمهم پر نکنید، چون هیچ واکنشی نشان نخواهند داد.

 

تفاوت‌ها
ذهن انسان محاسبه‌گر است و می‌تواند به سرعت بین چندین مورد مقایسه انجام دهد و تفاوت‌ها و شباهت‌های آنها را دریابد. بنابراین بازاریاب‌ها هم باید تفاوت‌ها و شباهت‌های بین محصولات خود و سایر محصولات را برای مشتریان ترسیم کنند. مشتریان حق دارند بدانند که چرا باید از یک محصول استفاده کنند و به تمامی محصولات مشابه با آن نه بگویند. هر چه بیشتر بتوانید مقایسه‌های دقیق‌تری را برای مشتریان انجام دهید، احتمال موفقیت شما بیشتر خواهد شد.

 

اهمیت اطلاعات
هرچه مغز ما اطلاعات بیشتری درباره یک موضوع داشته باشد، عمل تجزیه و تحلیل و رمزگشایی را بهتر می‌تواند انجام دهد. بنابراین در بازاریابی محصولات باید تا حد ممکن با روشن‌‌ساختن ابعاد مختلف محصول، پیچیدگی‌های آن را در ذهن مخاطب کاهش داد و مقدمات یک تصمیم‌گیری درست را برای آنها فراهم کرد. تشریح دقیق جزئیات یکی از موضوعات مهم در بازاریابی محتوا محسوب می‌شود. دنیای امروز دنیای اطلاعات است و این واقعیت به صورت ناخودآگاه ‌روی ذهن انسان‌ها تأثیر گذاشته و آنها را برای دانستن هرچه بیشتر، تشنه کرده است.

تگ ها